2014. január 26. vasárnap, 12:51

Az online pénztárgép akciósorozat már lassan  botrány színezetet kezd ölteni. A kereskedelmi szakma kezdettől fogva látta, hogy a megbízható, kézzelfogható géptípusok és próbaüzem nélküli, irreális bevezetési határidők kikényszerítése káoszt fog eredményezni. Az OKSz minden javaslatát az illetékesek lesöpörték. És még nem látszik az alagút vége.

Sz.P.T. Emoji

2014. január 19. vasárnap, 07:38

Ez az év is rosszul kezdődik. Február 1.-től Fgytv ♠ újabb szigorítása lép életbe és a fogyasztóvédelmi  referens alkalmazási kényszer sajnos a játékszakmát is érinti. A bevezetést illetően számtalan nyitott kérdés van, miközben kezd kirajzolódni az igazi cél. Próbálunk lépéseket tenni annak érdekében, hogy a bevezetés minél kevesebb bonyodalommal és főleg költséggel járjon, de eddig nem sok eredményt sikerült elérnünk.

Az Európai Unióban sehol nem működik ilyen rendszer, de a rezsicsökkentési intézkedések folyományaként mi ezt is kikényszerítjük. Kerül, amibe kerül. Talán nem is annyira a fogyasztót akarja ez védeni. Netán üzleti érdek áll mögötte, ahogy a cikk  sugallja? Meglátjuk.

Sz.P.T. Emoji

2014. január 04. szombat, 06:59

Úgy tűnik, hogy az ötlettár kifogyhatatlan. Évekkel ezelőtt a munkavédelem, tűzvédelem, vagyonvédelem stb. volt a szlogen, ahol a bürokrácia szabadon burjánzott és látszólag munkahelyeket teremtett. Mára ezek a témák kifulladtak.

Most a régi/új sláger a fogyasztóvédelem. Mivel 15 éven át felügyelő voltam, szinte mindent átéltem a téma 22 éves története során. Az oda-vissza átszervezések, politikai iránymutatások nem úgy tűnik, hogy a mezei fogyasztó érdekeinek hatékony védelmét szolgálták. A legújabb gyöngyszem a referensállítási, képzési kényszer.

Teljes mértékben egyetértek  oksz érvelésével. A fogyasztó semmit nem profitál belőle, viszont jelentősen nehezíti kereskedőink amúgy sem könnyű életét. Bürokrácia minden határon túl.

Sz.P.T. Emoji

2014. január 04. szombat, 06:19

Az online pénztárgép helyzet egyre kuszább. Az illetékeseket kivéve mindenki tudta, hogy az országosan szükséges 180 ezernél is több gép 2014 január 1.-ig történő üzembehelyezése fizikai képtelenség. Ennek ellenére naponta jelent jelent meg a sajtóban riogató nyilatkozat a várható nav ellenőrzésekről, büntetésről, üzletbezárásról. Már eleve gyanús volt, hogy a (valódi vagy ál) forgalmazók megrendeléskor gépenként 25 eFt előleget kértek és az 50 eFt állami támogatás kifizetése is a határidőig történő üzembehelyezéshez volt kötve. A  csaló (vagy csalók) ezt kihasználva, határidőig történő üzembehelyezés ígéretével szedték be a teljes vételárat, majd eltüntek. Biztosan lesz itt még további érdekesség.

Úgy tűnik, hogy a legfőbb illetékes  ngm is rájött, hogy nem fog menni a kikényszerítés, így az 50 eFt kifizetését már nem köti a január 1. üzembehelyezési határidőhöz. A Közleményben viszont nincs újabb határidő. "Reális határidőt kell kitűzni" mondta a  miniszter. Vajon az irreálisat ki tűzte ki? Számoljunk csak...

Tételezzük fel, hogy már 15 ezer gép be van kötve a NAV-hoz, ahogy a  miniszter állítja és "csak" 165 ezer hiányzik. Egy szerelő naponta be tud üzemelni mondjuk 4 gépet és az érintett szervizeknek van 100 szerelője (biztos nincs ennyi). Naponta 400 bekötött gépet számolva a 165 ezer bekötése 413 munkanapot vesz igénybe és akkor még nem vettük figyelembe a menet közben adódó gyártási, üzemeltetési problémákat. A határidőkitűző illetékeseknek se ártott volna egy rövid előzetes kalkulációt végezni, hogy mennyi az annyi?

Meg kell jegyeznem, hogy  oksz ebben az ügyben (de a többiben sem) egyáltalán nem tétlenkedett. Bár javaslataikat sajnos rendre lesöprik az asztalról, úgy látszik, hogy utólag mégis csak lesz némi foganatja. Érdemes az oldal többi írását is elolvasni.

Sz.P.T. Emoji

2013. november 28. csütörtök, 13:27

Ezzel a hangzatós címmel kezdődik - persze kérdőjel nélkül - a Magyar Nemzet mai számában a  hír. Ahhoz képest, hogy közel egy hónap van hátra az üzembehelyezési határidőig, az 1000 darab bekötött gép (az összesen cca. 205 ezer db új, onlineképes pénztárgép 0.49%-a!) bizony nem igazán nevezhető tömegesnek. Nem is beszélve arról, hogy a többi 99.5%-ot a karácsonyi forgalom közepette kellene leszállítani, beüzemelni, az alkalmazottaknak megtanulni a kezelést.

A helyettes államtitkár viszont derűlátó, ahogyan tapasztaltuk ezt szeptember 26.-án, a konferencián. Meglátjuk.

Sz.P.T. Emoji

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL